ماز (به انگلیسی: Moz) یک ابزار تجزیه و تحلیل وبسایت به منظور بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است که در سال 2007 شروع به کار کرد.

Moz در سال 2014 با نام SeoMoz شروع به کار کرد و پس از آن با نام Moz و به عنوان یکی از ابزارهای سئو و بهینه سازی، بستر خود را گسترش داد و به فعالیت خود ادامه داد.

از طریق اکانت ماز به لطف گزارش‌های کاملی که ارائه می‌دهد، می‌توان اطلاعات ارزشمندی در مورد وبسایت و رقبای خود بدست آورده و با پی بردن به نقاط ضعف وب سایت خود، گام مهمی در جهت بهبود سئوی سایت خود برداریم.

در نسخه رایگان اکانت Moz امکان دسترسی به تمامی ابزارهای آنالیز وجود ندارد و برای دسترسی کامل باید یک اکانت حرفه ای Moz راه اندازی کرد.

اکانت ماز پرو به کاربران این امکان را می‌دهد که 20000 بار اعتبار را تأیید کنند، 10 کمپین را اجرا و به مدت 30 روز برای 800 کلمه کلیدی رتبه بندی کنند.

امکانات سایت ماز پرو :

  • Keyword research (تحقیق کلید واژه)
  • Rank tracking (پیگیری رتبه)
  • ابزار Link Explorer
  • On page optimization (بهینه سازی داخلی صفحات)
  • و…

Keyword Explorer

این سایت قابلیت ردیابی موقعیت کلمات کلیدی سایت شما را دارد.

به این ترتیب به لیست کلمات خود دسترسی پیدا می‌ کنید و در پنل کاربری خود می توانید موقعیت این کلمات را در مکان‌های مختلف دنبال کنید و تغییرات آنها را دنبال کنید.

یکی دیگر از امکان فوق‌العاده‌ای که در این ابزار وجود دارد، بخشی به نام خزیدن سایت است، در این قسمت تمامی صفحات سایت شما بررسی می‌شود و مواردی که مشکل خزیدن یا متاکد دارند به صورت دسته‌بندی شده به شما نشان داده می‌شود تا بتوانید مشکل را حل کنید.

مشکلات آن صفحات و داشتن سایتی بهتر از قبل.

ابزار Link Explorer

با خرید اکانت مازپرو، می توانید به بخشی دسترسی داشته باشید که در آن می توانید تمام پیوندهای یک سایت را با استفاده از آن بررسی کنید.

یک سئوکار حرفه ای همیشه از Moz استفاده میکند و از این بخش برای بررسی رقبای خود استفاده می کند و با استفاده از این بخش اطلاعات زیادی به دست می آورد.

به عنوان مثال، می‌توانید انکرتکست را ببینید که شما یا سایت‌های رقبایتان به آن لینک داده‌اید. یکی از راه‌های دریافت بک لینک این است که رقبای خود را بررسی کنید و از سایت‌هایی که ایجاد کرده‌اند لینک بسازید.

 خرید اکانت ماز پرو